17 juni 2011

It fits!

Idag damp den beställda klänningen ner i postlådan. Smidigt och bra! Det bästa är att den passar också, vilket alltid är osäkerheten när man beställer på nätet.

Igår hann jag måla lite igen, så det går sakta men säkert framåt. Tyvärr ska ju allt målas två gånger, så när jag blir färdig är det bara att börja om igen...

På kvällen var vi en sväng in till stan och tittade på swing-dans på torget. Skulle vara så kul att kunna dansa! Skönt att göra lite annat för en stund också, än att bara vara hemma och fixa med allt.



Efteråt tog jag mig tid för att plantera några fler daggkåpor, som jag köpte för ett tag sedan men inte fått ner i marken. Varför gör man så?! Suck, men nu är det gjort iaf och jag tror nog att de tar sig igen. Såg redan mycket "piggare" ut nu. (brukar fnissa lite åt min egen uppenbarelse när jag är ute och arbetar i trädgården. Fula gamla kläder, fläckiga av vit målarfärg och knallrosa foppa-tofflor till det...)

Ute fortlöper läggningen av markstenen. De har nu kommit till själva entrégången. Och efter det ska det gjutas trappa ner mot vägen eftersom tomten sluttar där. Så kul att det snart är klart!

Ska försöka lägga in bilder snart, har inte tyckt att det varit så skoj att fota eftersom allt är ganska halvfärdigt ännu. Roligare när det är klart sen! =)

Inga kommentarer: