13 juni 2011

Framsteg.

På bara några dagar har det igen hänt massor här i trädgården. Markstenen är nu lagd på baksidan och vi har ännu en stor uteplats. Bara trädgårdsbod och tak som fattas! Jag trodde att allt skulle bli klart igår, men det var tydligen en feluppfattning. Men ikväll fortsätter de lägga marksten på framsidan, så det är nog klart snart det också.

Det fina vädret sinkar mina planer om att få spaljéerna färdigmålade. Men idag har det varit lite svalare iaf, så jag passade på en sväng under eftermiddagen. Sektionen där glasskivan skall sättas upp är målad två gånger nu, så nu är det bara att montera den!

Igår planterade vi de thujaplantor som fattades på framsidan. Ser tydligt vilka plantor som varit utsatta för den starka solen de senaste veckorna.. Hoppas verkligen de tar sig, för nu ser de läskigt gulbruna ut.

2 kommentarer:

Emma W sa...

Hej!

Jag har hittat till din blogg av en slump då jag sökte inspiration till vår trädgård. Vi har byggt nytt hus och flyttade in i feb. Nu håller vi på med trädgården för fullt.

Jag tycker era planer låter toppen men är sugen på lite bilder. Brukar du inte lägga ut egna bilder? Jag erkänner att jag inte har letat igenom hela bloggen ännu, läst ikapp. Det kanske hinns med snart...

Mvh/Emma W

Mikaela sa...

Hej Emma!

Kul att du hittat hit. Jag har inte fotat trädgården så mycket hittills eftersom det inte varit så mycket att se. Bara grus och jordhögar, grävmaskiner och ogräs... =)

Men nu när det börjar hända lite mer så ska jag absolut försöka lägga upp fler bilder.

/Mikaela